Oldal kiválasztása

Horvátországban vannak az egyik legszebb és legjobb áron elérhető nyaralási lehetőségek. Nekünk ez kifejezetten hasznos, hiszen nagyon közel van hozzánk. Nem kell sokat utaznunk a nagy nyári hőségben és Horvátországban az utak is nagyon jók. Gyönyörű természeti értékekkel, nemzeti parkokkal, öblökkel, szigetekkel rendelkezik, amiket a szebbnél szebb mediterrán hangulatú kisvárosokból élvezhetünk. Ezek közül is kiemelkedik szépségében Zadar.

Zadar Dalmácia történelmi fővárosa. Nagy múltú város, kb. 3000 éves. Az egyik legrégebbi horvát város, ami miatt még mindig gyönyörű óvárossal rendelkezik. Gazdag a történelme és színes a kultúrája. Egyetemi város, kitűnő hírnévnek örvend. Zadar városa környékén is rengeteg látnivalót találunk, akár szebbnél szebb nemzeti parkokból is választhatunk. Zadar tényleg mindenki számára megfelelő nyaralóhely lehet.

Látnivalók

A félszigeten fekvő városba a Kopneni Kapun keresztül juthatunk be. Óvárosa gyönyörű épületekkel tarkított, amiken felfedezhető minden itt élt nép egyedi hatása – főleg román és gótikus stílusban. Feltétlen végig kell sétálnunk a Kalelarga sétányon, amely csodálatos boltokkal díszített. A sétány után kitárulkozik előttünk egy csodás tér, melyen a Szent Donát székesegyház, Szent Anasztázia katedrális és a Püspöki Palota áll. Feltétlen meg kell várnunk a naplementét, ugyanis a Nap Üdvözése nevű fényjáték Zadar egyik leghíresebb látnivalója. A parti sétányról megcsodálhatjuk a tenger hullámai által megszólaltatott vízi orgonát, ami garantáltan egy életre szóló élmény mindenkinek. A Népek tere is egy kihagyhatatlan állomás, ez volt Zadar főtere a XII. századig. Itt található az 1803-ban épült Óratorony, a Pedrini palota és a díszes Loggia.

Megéri este bemenni az óvárosba egy sétára, találuni fogunk nagyon sok éttermet, kávézót, cukrászdát és szórakozóhelyek is a rendelkezésünkre állnak.

Zadar városával szemben helyezkedik el Ugljan szigete. Ide megéri elmenni kocsival, vagy akár gyalogosan is kompon. Prekonál, ahol a komp is megáll, egy nagyon pici szigetet találunk, ami csak egy ferences kolostor fért el.

Nagyon jó hírnek örvend a Kornati kirándulás is. Ha Zadarba látogatunk, ide mindenképpen jöjjünk el. Ez egy egész napos kirándulás, mely során megcsodálhatjuk a Kornati Nemzeti Park és a Telascica öböl természeti értékeit. A kirándulóhajó végig visz minket az itt található kicsi szigetek között, majd délben kiköt az öbölnél.

Ha szeretjük a hajós kirándulásokat, elmehetünk a Fish piknikre. Ez egy panorámás út, ahol megkóstolhatjuk a helyi halkülönlegességeket miközben élő zene szól.

Zadar városában és a környékén is nagyon sok strand található. A régió legjobb strandja csak pár kilométerre van a várostól. A legjobban felszerelt, lassan mélyülő, homokos strand Zatonnál található. Itt a tenger lényegesen melegebb a lankás partnak köszönhetően. A sportrajongók sem fognak csalódni Zadar városában, ugyanis van lehetőségünk jet skit, biciklit, motort, kajakot vagy kishajót bérelni, vagy befizethetünk egy Buggy Safari túrára is.

zadar városa

Szállás körkép

Minden apartman magyarul vagy angolul beszélő tulajdonostól bérelhető. Nem fog minket csalódás érni, hiszen nagyon részletes képeket szoktak mellékelni a foglalási laphoz. Már a foglalás előtt tudni fogjuk így, hogy pontosan mi és milyen távolságra van szálláshelyünktől. Részletes leírást adnak hány kilométerre található a strand, a bolt, a legközelebbi étterem vagy látványosság.

A legolcsóbb 4 fős apartman egy család, 2 gyerek és 2 felnőtt, részére 10-15 ezer Ft/éj, és a legdrágább 30-40ezer Ft/éj között mozog. Ezekhez általában már helyi medencehasználat is jár. Minden apartmannál biztosítják az ingyenes parkolást, a wi-fi kapcsolatot, klímát, grillező használatát. Általában háziállat is bevihető. A visszajelzések alapján tulajdonosok mind nagyon rugalmasak, segítőkészek és kedvesek.